Fešák

31.05.2009 17:14

Fešák je píseň, kterou pro Yvonne složil   Karel Kryl  a nazpívala ji u nás až po sametové revoluci v roce 1990.

Yvonne Přenosilová zavzpomínala na jedno silvestrovké vysílání ve Svobodné Evropě, pro které jí složil kolega Karel Kryl písničku Fešák (inspirovanou historií Yvonnina manželství), kterou spolu té noci věnovali Martě Kubišové. Nikdo z nich tehdy netušil, že než se rok s rokem sejde, padne železná opona a sejdou se i oni tři.

Koncert v Semaforu 11.3.2007 


 

Fešák

Byls jednou sofi, jindy ryba,

jednou cherub jindy samec  z rodu mačů.

mít s tebou děti byla chyba,

chtěl jsi barák,  vůz, gramec, k tomu daču.

teď máš cos chtěl a břicho k tomu,

chtěl bys dát a není komu

slepá hůlka.

Ví pánbu proč jsem s tebou žila,

dals, cos měl a  tak to byla jenom půlka

Jsi kumpán tchořů nul a ničemů

a ve sněmu si povídají štěkny

žes mužskej k ničemu, jsi k ničemu, k ničemu,

ale děti děláš pěkný.

Dneska jsi šéf a mistra světa

a jenom lžeš a jindy učíš mravy hubou

a jak tak plynou léta, čím dál falešněji skučíš

jak tě škubou

Od času čas  tě potom najdu balit nějakého zajdu,

dělat granda,

Ví pánbu proč jsem s tebou žila,

ze všech citů pro tě zbyla jenom sranda

 

 

 

Na druhé straně je skladba Nech mne taky žít. Skladbu jsem  nikdy neslyšela  a váže se k ní diskuse, kdo Yvonne doprovází.

 Pravda je, že zrovna na tyhle skladby je mi blbé se Petra Jandy ptát kdo to natočil. Mimochodem, SP Přenosilové Nech mne taky žít /Fešák, je slyšet  Olympic, ale není jako Olympic na etiketě uvedený, to mi Petr na dotaz  potvrdil. Milan